Aankomst in Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Weijer - WaarBenJij.nu Aankomst in Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Weijer - WaarBenJij.nu

Aankomst in Abu Dhabi

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 Maart 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Eindelijk, eindelijk kon ik dan gaan. ik vloog vrijdagavond om half tien. de kinderen kwamen heel lief naar Schiphol om me uit te zwaaien. Tegen half zeven waren ze er, ik stond al in te checken. Daarna nog lekker met z'n viertjes gegeten. Naomi was ziek helaas, anders was ze ook nog gekomen.

De vlucht duurt ruim 6 uur dus je denkt dat je dan best nog wel kunt slapen. Maar dat viel een beetje tegen. Ze beginnen met het uitdelen van warme handdoekjes. dan worden maaltijden uitgedeeld, dan wordt er koffie geschonken, dan wordt het afval opgehaald. al bij al waren we ruim twee uur verder voordat er rust in het vliegtuig kwam. En ruim een uur voor de landing kwamen ze alweer langs met koffie en muffins. Laten we zo zeggen: je komt niets tekort in zo'n vliegtuig (behalve slaap dan)

Bij aankomst was alles gelukkig in orde. Ik was blij dat ik een visum had want ik kon de hele rij toeristen voorbij lopen en direct naar de douane. Mijn visum werd gestempeld en mijn paspoort uiteraard ook want ze zijn hier gek op stempels.

En stond de chauffeur klaar met het bordje met mijn naam er op? Ja hoor, maar ik moest er wel even naar zoeken. Een oerwoud van mensen met bordjes stond daar bij de uitgang, ach ja, denk nooit dat je iets bijzonders bent!

Ik was te vroeg bij het hotel om in te checken. Tja, wat te doen met de tijd? Ik vroeg daarom aan Wajid of hij me verschillende woonwijken kon laten zien waar ik eventueel zou willen wonen. Oh ja 'no problem ma'am'. dus Wajid reed me rond maar de buurtjes waar hij me naar toe reed waren nu niet echt waarvan ik dacht; 'kom, daar ga ik eens wonen'.
Weer terug bij het hotel wilde hij absoluut geen geld aannemen. hij had me ruim anderhalf uur rondgereden maar hij weigerde pertinent om het geld aan te nemen. ik heb het maar in de auto gelegd.

Het hotel is fijn. ruime kamer, goed eten, vriendelijk personeel. soms wat erg onderdanig maar dan trek ik gewoon mijn meest hooghartige gezicht en dan klopt het weer ;-)
Maar serieus, het is hier prima. het eten is steeds in buffetvorm dus je kunt gemakkelijk kiezen. Meestal kies ik iets lokaals, op de foto mijn ontbijt hier en da's toch anders dan een boterham met kaas.

Vandaag was ik even aan het zwembad. Het is een hotel, dus besloten ruimte, er komen veel buitenlanders dus je zou hier als vrouw best in bikini mogen zonnen en zwemmen. Ik kleed me voorlopig, ook in het hotel, erg conservatief, dus lange mouwen, lange rok of broek (niet strak zittend) en een sjaal om. Zo liep ik de ligweide van het zwembad op. er waren alleen maar mannen daar en je zag ze kijken en denken: zooo, die gaat straks uit de kleren. Ik heb het water het water gelaten en ben gekleed op een ligstoel gaan liggen lezen. jammer jongens!

Inmiddels heb ik ook al twee dagen gewerkt. oh ja, ik was hier om te werken! het is heel leuk, ik wordt echt warm onthaald. en wat zegt iedereen: oh finally you're there! ik werd hier echt met smart verwacht.
maar over het werk schrijf ik een andere keer wel weer.

  • 02 Maart 2015 - 18:43

    Caspar Brackel:

    Dag Linda,
    Fijn voor je dat je er nu eindelijk bent, best spannend zo. Een privé chauffeur is zo gek nog niet, ga je rechts achterin zitten? Dat bordje op het vliegveld zal niet echt nodig zijn geweest lijkt me, maar wel leuk ja. Wij Nederlanders zijn zo lang dat je van zelf opvalt

  • 02 Maart 2015 - 19:40

    Ineke V. Veldhuizen:

    Goed begin Linda. Hoe is de temperateur nu bij jou lekeer warm of heel warm. Eten zij daar veel vis of net zoveel vlees?
    Je collega's waren dus wel heel blij met je komst!
    Heb je een lekker bed? en slaap je er ook goed?

    Ik kon je weer niet te pakken krijgen , ik denk dat ik net te laat was om je te zien.
    Dag vel groetjes maar weer. mamma

  • 02 Maart 2015 - 22:55

    Evert Van Veldhuizen:

    Leuke verhalen Linda! Je houdt ons goed op de hoogte. Fijn dat alles tot nu goed gaat. Ik ben benieuwd naar je werk.
    Ik weet niet of het een goed idee is om geld in de auto te leggen. Bij mijn tochten in Marokko en Roemenië heb ik ook in een paar situaties geld neergelegd. Achteraf denk ik dat ik dat beter niet had kunnen doen omdat de mensen zich misschien beledigd gevoeld hebben. Andersom heb ik het ook meegemaakt dat men het geld weigerde maar dat ik achteraf gezien te weinig aangedrongen heb om het aan te nemen. Ik denk dat het helemaal van de situatie en de relatie afhangt en natuurlijk moet je eerst een aantal malen aandringen. Kijk zelf maar wat je doet. IK wilde je dit alleen even meegeven.

    Groetjes, pappa

  • 03 Maart 2015 - 20:10

    Ans En Gé Van Hartevelt:

    Leuk om te lezen en fijn dat het goed gaat. Foppe heeft gewoon hoorbaar voor ons gestofzuigd op zondag dus hier gaat alles gewoon door! Groet Gé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 13942

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 31 December 2015

werken in Abu Dhabi

Landen bezocht: