mijn eigen huisje - Reisverslag uit Al Mafraq, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Weijer - WaarBenJij.nu mijn eigen huisje - Reisverslag uit Al Mafraq, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Weijer - WaarBenJij.nu

mijn eigen huisje

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 April 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Al Mafraq

Het heeft wat voeten in de aarde gehad maar nu heb ik toch echt mijn eigen huisje. De papieren zijn nog niet helemaal rond (tuurlijk niet!) maar dat komt wel goed. Over een paar dagen trek ik er in. Een appartement naast de Mall, erg handig dus en ook dicht bij mijn werk. Mijn adres: next to Bawabat al Sharq Mall, building A1, flat 602. Straatnamen hebben ze hier zelden en als ze er al zijn dan gebruikt niemand ze. Dat was dus nog even lastig met bezorgen van meubels en witgoed. Maar het is allemaal goed gekomen. precies zoals het hierboven staat liet ik het ook op de bezorgbonnen zetten en kennelijk is het genoeg.

Ik heb er nog een tijdje over gedaan voordat ik die naam kon uitspreken: Bawabat al Sharq Mall, maar als je vaak genoeg oefent dan lukt het wel. De Mall is wel leuk, een groot winkelcentrum met twee verdiepingen. Veel kledingwinkels, ze verkopen er natuurlijk Abaya's maar ook gewone westerse kleding. En er zitten restaurantjes, koffietentjes en een bioscoop. Oh ja en de bank zit er ook en een afdeling van de telefoon winkel dus dat is handig.

Ik maak intussen kennis met de Arabische cultuur, zowel in positieve als in negatieve zin. Of dingen geregeld worden hangt erg af van de vraag of het je gegund wordt. Dus als ik iets geregeld wil hebben, of het nu voor mezelf is of voor een van de patiënten, maar degene die het moet doen die mag mij niet, dan gebeurt het dus ook gewoon niet! En dat zeggen ze dan niet maar dan is het: 'Oh ja, nee dat ga ik echt nog doen hoor.' Maar ondertussen gebeurt er dan helemaal niets. Dan probeer ik er dus maar omheen te fietsen en kijk of er niet iemand anders is die het kan doen of dat ik het anders kan oplossen.

Maar ik had vandaag ook iets heel positiefs, iets wat ik in Nederland nooit zou doen. Ik moest naar het hoofdkantoor van Etisalat om een Wifi aansluiting te krijgen in mijn nieuwe huisje. Ik dacht dat het wel te lopen was maar ik kon het niet goed vinden. Stopt er een auto naast me die vraagt waar ik heen moet. (Oei, waar ken ik dat van! In Italië zeg ik dan onmiddellijk nee hoor!) Ik heb netjes van mijn moeder geleerd om nooit bij vreemde mannen in de auto te stappen maar in dit geval heb ik het toch wel gedaan. En hij bracht me heel keurig en vriendelijk tot voor de deur van Etisalat. Dat is wel heel fijn, ik voel me als vrouw erg veilig hier.

Gisteren heb ik ook nog iets leuks gedaan: gefietst op het formule 1 circuit van Abu Dhabi. Elke dinsdag avond kun je daar heen gaan en dan stellen ze het circuit open. Je kunt een fiets huren voor 30 dirham (een kleine 7 euro), als je je eigen fiets meeneemt is het gratis. En dan kun je de hele avond rondjes fietsen daar. Super leuk, je fietst waar normaal de raceauto's rijden. Het is heel goed verzorgd, op verschillende punten kun je flesjes water pakken, er is beveiliging, medische diensten staan klaar. Dat is dan ook weer heel leuk hier, het land doet er veel aan om te zorgen dat de bevolking het goed heeft. In grote dingen als gezondheidszorg en onderwijs, maar ook in dit soort grappige kleine dingen. Er hoeft niets aan verdiend te worden, het mag gewoon geld kosten, maar het is leuk dus ze doen het.

  • 01 April 2015 - 20:23

    Gerda:

    Hallo Linda,

    Leuk om je te volgen! Ik vind het wel echt stoer om te zien hoe je in zo'n mannen wereld woont en werkt.
    Geniet van je nieuwe stekkie en veel plezier nog met deze uitdaging.

    Groet Gerda

  • 02 April 2015 - 08:01

    Sandra Beikes:

    Hoi Linda,

    Fijn om te horen dat je inmiddels je eigen plekje hebt.
    Veel succes daar met je avonturen.

    Groetjes Sandra

  • 02 April 2015 - 12:35

    Ans:

    Hoi Linda,
    Zo te lezen heb jij het erg naar je zin.
    En leuk dat je nu een eigen stek heb.
    Succes met je werk en geniet van de tijd daar.
    Groetjes van je buurvrouw Ans.

  • 02 April 2015 - 16:51

    Myriam:

    Onze verre reis zit er op. Het was geweldig. Veel nieuwe indrukken op gedaan. We gaan zeker vaker. Jouw reis wordt nu echt een verblijf. Een eigen huisje. Heel fijn dat je dat voor elkaar hebt voordat Foppe komt. Veel succes bij alle ontdekkingen in een totaal andere cultuur.
    groetjes
    Myriam

  • 05 April 2015 - 17:26

    Maggie :

    Hallo Linda
    wat leuk zeg je eigen huis!
    ziet leuk uit die rode bank.

    dat jij dat durft om bij iemand in te stappen, kijk op mijn leeftijd zou het kunnen maar dan stoppen ze niet maar op jouw leeftijd
    en ook nog blond zou ik het toch niet durven hoor!

    niet meer doen hoor!

    leuk dat Foppe komt , lijkt mij leuk voor hem dat hij zich een voorstelling kan maken hoe het bij jou is. geniet lekker met z'n tweetjes.
    nog fijne pasen

  • 06 April 2015 - 22:09

    Nicole:

    Hey Linda,

    Fijn te lezen dat het allemaal zo naar je zin is, heb van Foppe gehoord dat hij a.s. woensdag komt, nog leuker.En wat een leuk huisje, ook fijn als je even met z'n tweetjes bent. Genier ervan. Ik vind het zo raar, jij daar, wij hier en we kunnen gevoon doorblijven wordfeuden. Techniek staat voor niets. We houden contacc. Groeten, ook van Angel, Nicole.

  • 12 April 2015 - 14:17

    Tiny:

    Ziet er leuk uit. Kun je Foppe in stijl ontvangen. Geen wonder dat hij er niet was toen ik vrijdag de tiende onverwacht aanbelde op Klein Brabant.
    Interessant om alles te volgen via jouw blog. Nog een fijne tijd daar.
    Groeten Corrie en Tiny, ook aan Foppe.

  • 22 April 2015 - 18:30

    Najat (Nasjet) Chicar:

    Hallo Linda,
    Wat fijn om eens wat te lezen over een Nederlandse die daar nu echt is gaan wonen en werken.
    Ik ben informatie aan het verzamelen om er ook naartoe te komen maar het is heel erg lastig heb ik ontdekt. Ik zou heel graag privé met je willen mailen om mijn persoonlijke vragen aan je te stellen, is dat mogelijk? Ik heb je link via TMI gekregen en hoop dat je het ook fijn vindt om mij te helpen bij mijn zoektocht want mijn interesse is groot om daar te wonen en werken.

    Lieve groet en ik hoor graag van je.

    Najat Chicar.

  • 25 April 2015 - 19:12

    Linda Weijer:

    Hoi Najat, ik wil best met je mailen hoor maar wat is je mailadres? En wat is TMI eigenlijk? Grappig dat ze mijn link doorgeven maar ik ken het niet.
    Groetjes
    Linda

  • 01 Mei 2015 - 11:56

    Deborah:

    Hallo Linda,

    Ook ik heb de link doorgekregen van TMI. TMI is een detacheringsbureau gevestigd in Amsterdam dat momenteel bezig is om zorgprofessionals te plaatsen in het Midden-Oosten. Ook ik sta, samen met mijn gezin, om op de nominatie om te vertrekken naar Dubai/Abu Dhabi.

    @Najat Chicar
    Er zijn nog meer blogs te vinden van zorgprofessionals uit Nederland in het Midden-Oosten.
    kijk even op:
    www.flexmix.nl/werken-in-abu-dhabi.html

    Flexmix is wel de concurrent van TMI geloof ik, maar het gaat om de blogs die genoemd staan.

    Ik ga absoluut je blog volgen Linda! Veel succes met het vestigen daar.

    Groetjes,

    Deborah

  • 13 Mei 2015 - 18:59

    Najat Chicar:

    Hoi Linda,

    Wat apart dat jij TMI niet kent maar zij jou blijkbaar wel... Bijzonder.
    Doet er verder weinig toe.
    Erg fijn dat je met me wilt mailen Linda, super!
    Mijn emailadres is n.chicar@chello.nl

    Ik zou het heel fijn vinden om wat van je te horen.

    @ Deborah

    Wat goed dat jij er ook heen gaat!
    Heb jij al duidelijkheid van TMI?
    Ik kom geen steek verder dus moet ik het zelf maar uitzoeken vandaar dat ik zo blij ben met Linda.
    Wie weet tot ziens daar of elders :-)

    Geniet van wat jullie doen want het gaat allemaal al zo hard.

    Lieve groet,

    Najat Chicar

  • 14 Mei 2015 - 09:42

    Linda:

    @ Najat: ik zal je mailen, maar even in het algemeen: alles duurt hier ongelofelijk lang. Als je alle blogjes hebt gelezen dan zie je dat ik er in mei vorig jaar mee begonnen ben en ik zit hier pas vanaf maart. Al die tijd is het steeds onzeker geweest of het nu eignelijk wel of niet door zou gaan. Dus als je het wilt heb je echt een heel lange adem nodig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 873
Totaal aantal bezoekers 13941

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 31 December 2015

werken in Abu Dhabi

Landen bezocht: