het lange wachten - Reisverslag uit Vught, Nederland van Linda Weijer - WaarBenJij.nu het lange wachten - Reisverslag uit Vught, Nederland van Linda Weijer - WaarBenJij.nu

het lange wachten

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 Februari 2015 | Nederland, Vught

Vanaf eind juni tot nu heeft het leven in het teken gestaan van wachten, hoop krijgen, teleurgesteld worden, weer wachten, hoop verliezen, denken dat het toch nooit meer gaat gebeuren, weer opnieuw hoop krijgen en zo verder.

Nadat ik er was geweest heb ik begin juli gezegd dat ik het wel wilde doen. Maar ja, eerst was het Ramadan, toen was het vakantie tijd en al die tijd gebeurt er dus niets daar. Na tweeënhalve maand wachten kreeg ik eindelijk de job-offer waar in stond wat mijn salaris werd en hoe duur de huisvesting mocht zijn. Of ik die even wilde tekenen, scannen en binnen 3 dagen terugsturen. De 3 was in rood gezet. Ja natuurlijk, je moet als Westerling wel een beetje opschieten hè. Ik heb toch eerst maar even mijn tijd genomen om het goed te lezen, nog wat dingen na te checken en rond te vragen. Toen ik tevreden was met alle antwoorden heb ik het terug gestuurd, het was begin oktober .

Vanaf dat moment zouden de formaliteiten nog twee maanden duren en om wat speling te hebben had ik de begindatum op 1 januari gezet. Zo langzamerhand begon ik al overal afscheid te nemen. Van de balletvriendinnen, van de collega’s op het werk en tijdens de kerstdagen ook al van de meeste broers en zussen. Maar de tijd ging verder en ik had nog niets gehoord. Eind december zei het tussenbureau dat er tot 11 januari niets zou gebeuren omdat ZHO dicht was tot die tijd. Het was om gek van te worden, mijn verlof op Severinus was al ingegaan op maar ik kon nog niet terecht in Abu Dhabi. Leo en Hera bezwoeren me dat alles in orde was, dat het echt allemaal door ging maar dat het nu eenmaal zo ging in dat land.

Wachten, wachten en nog eens wachten! En als je probeert om druk te zetten dan leidt dat alleen maar tot nog meer vertraging. Zelfs een vriendelijk verzoek kan uitgelegd worden als belediging omdat je kennelijk vindt dat ze het niet snel genoeg doen. Dit gaat nog voor heel wat frustraties zorgen!

Maar afgelopen woensdag ochtend werd ik gebeld. Hera en Leo zaten weer in Abu Dhabi en ze belden me dat ze nu mijn visum hadden. Er was een week eerder al beweerd dat het visum rond was maar nu hadden ze het ook echt in handen. Dat betekent dat alle formaliteiten nu vervuld zijn en dat ik kan gaan. Maar ze moeten daar nog wel 'even' een vliegticket voor me kopen...........

  • 06 Februari 2015 - 16:04

    Maggie :

    hallo Linda
    dat is goed nieuws zeg!!!
    heb jij je koffers al gepakt of wacht je nog even

    voor het geval dat als het ticket komt
    de kleren al niet meer in de mode zijn?

  • 06 Februari 2015 - 16:07

    Maggie :

    laat maar horen wanneer wij jou uit kunnen zwaaien.
    liefs
    van de buurtjes

  • 06 Februari 2015 - 17:11

    Naomi:

    Goed om te horen dat het nog maar even duurt, hopelijk is dat dan ook echt nog maar heel even en kun je daarna lekker aan dit avontuur beginnen zo ver van Vught vandaan!

  • 06 Februari 2015 - 17:34

    Yolante Roeters:

    Wauw Linda, dat is heftig, maar ook supergaaf! Ik wens je alle goeds toe. Maak er een geweldig jaar van daar!

  • 09 Februari 2015 - 10:15

    Sandra Beikes:

    Hoi Linda,

    Fijn om te horen dat je avontuur nu bijna van start gaat. Leuk om telkens je updates te lezen. Heel veel succes en veel plezier.

  • 12 Februari 2015 - 10:53

    José:

    Hoi Linda,
    Misschien zit (hang) je nu in de lucht en anders toch heel gauw, sinds je laatste bericht vorige week niets meer bij gekomen op je blog. Hebben zij voor het boeken van een vliegticket een week of meer voor nodig. Dat geeft maar weer eens het tempo aan.
    Goede reis en take it easy.
    José

  • 12 Februari 2015 - 15:40

    Linda:

    Hoi Jose, dat geeft idd het tempo aan. Een ticket kopen duurt voor ons twintig minuten maar daar wordt het van de een naar de ander doorgeschoven. Ze zijn dus idd al meer dan een week daarmee bezig. Rustig blijven en vooral vriendelijk blijven lachen, dat is het motto. Groetjes aan allemaal. Hopelijk kan ik over niet al te lange tijd melden hoe de balletlessen daar zijn ;-)

  • 18 Februari 2015 - 22:12

    Myriam:

    Ik vernam uit betrouwbare bron dat het nu echt bijna zover is. Ik hoop dat het je gaat brengen waar je al lang naar uit kijkt. Het wordt in ieder geval een bijzondere ervaring. Laat snel iets weten op je blog, ik zal het volgen.
    Groetjes Myriam

  • 19 Februari 2015 - 19:29

    Jeanne:

    Hey Linda,
    Die laatste reactie is hoopgevend. Gaat het avontuur dan echt bijna beginnen?!?!?!
    Ik hoop voor je dat je nu echt snel kunt vertrekken; je zal in de tussentijd flink hebben gebaald dat het allemaal zo lang duurt.
    Hopelijk kun je wennen aan die mentaliteit....
    Goede reis gewenst en tot ziens in Abu Dhabi!!!!
    Dikke kus, Jeanne

  • 20 Februari 2015 - 09:36

    Linda:

    Ja het klopt. ze vroegen afgelopen maandag wanneer ik kon vliegen, zeg ik zaterdag dus ik denk, ze boeken het voor aanstaande zaterdag de 21e. Maar ze hebben het voor de 28e geboekt. ik ben blij dat het geboekt is maar ik juich pas als ik het ticket in mijn postvak zit.
    En dan komt er ook weer een nieuw blogje

  • 24 Februari 2015 - 14:44

    Sandra Beikes:

    Hoi Linda,

    We willen graag een stukje over je avontuur plaatsen in de Binnenshuis van april, kun jij een stukje aanleveren voor 12 maart (maximaal 150 woorden), eventueel een leuke foto erbij. Ik hoor het graag van je.
    Groetjes Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 13931

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 31 December 2015

werken in Abu Dhabi

Landen bezocht: