retourtje Abu Dhabi - Reisverslag uit Vught, Nederland van Linda Weijer - WaarBenJij.nu retourtje Abu Dhabi - Reisverslag uit Vught, Nederland van Linda Weijer - WaarBenJij.nu

retourtje Abu Dhabi

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 Januari 2015 | Nederland, Vught

Ja ja, het moest dus allemaal snel. Maar alles uit het vorige verslag speelde eind mei, het is nu eind januari en waar zit ik? op dit moment nog gewoon in Vught. En toch gaat het echt binnenkort gebeuren, ik ga er heen maar wanneer is nog even de vraag.

Om terug te keren naar het verhaal: bij thuiskomst van vakantie drong zich natuurlijk de vraag op of ik nu wel of niet naar Abu Dhabi wilde om te werken. Dat was erg moeilijk, hoe kon ik nu beslissen over zo'n groot avontuur terwijl ik er nog nooit was geweest, de mensen daar niet had gesproken, niets. Het liefst had ik er eens willen gaan kijken. Ik had juist de mail opgesteld om te vragen of dat mogelijk was toen ik een skype-gesprek voerde met iemand van daar, Thomas. Hij was niet van Herola maar een Duitser die werkte voor ZHO. Ik vroeg hem of ik ook met meer mensen van ZHO kon skypen en hij zei dat hij een beter idee had: of niet een keer langs kon komen. Hij vroeg het echt alsof het ging om even een kopje thee te komen drinken. Maar goed, het kwam mij wel goed uit natuurlijk dus een krappe twee weken later zat ik in het vliegtuig naar Abu Dhabi.

Een lieve collega-fysiotherapeut haalde me op van het vliegveld en ik kon ook bij haar logeren. Ze kwam uit Duitsland en werkte al vier jaar in Abu Dhabi. Donderdag ben ik de hele dag op het gezondheidscentrum geweest en heb ik met heel veel verschillende mensen kunnen praten. Natuurlijk met alle fysiotherapeuten maar ook met de leidinggevende van de verpleegsters, een dame van HRM en met de leidster van het centrum.

Ik heb ook de vier verpleegafdelingen gezien van het centrum en wat ik zag stelde me wel gerust. Cliënten zagen er verzorgd uit, verpleging was lief voor ze, de omgeving was schoon en netjes. Het enige dat ontbrak was structuur. De verpleging was lief maar er zat geen enkel systeem in wat ze deden. Een systeem van 'eerstverantwoordelijke' bijvoorbeeld dat kennen ze niet. Sterker nog: zelfs de leidster van het centrum had moeite om dat te begrijpen. Toen ze eenmaal door had hoe dat zou kunnen werken wilde ze dat ik het onmiddellijk zou implementeren. Maar twee minuten later zei ze weer dat ik me alleen met de fysiotherapie moest bemoeien, want de verpleging dat ging allemaal goed.
Kortom: ik kreeg de indruk dat ik er heel veel goeds zou kunnen doen. Mijn kennis en vaardigheden zouden binnen dit gezondheidscentrum zeer tot hun recht komen.

Die donderdagavond was er een beach-party van de Duitsers waar ik bij uitgenodigd werd. Duitsland speelde tegen de USA en de wedstrijd werd op groot scherm vertoond op het strand. Tja wanneer juich je als Nederlander voor een Duits voetbal team??? Ik wilde nog even pootje-baden, even de zee voelen. Buiten was het warm, ook in de nacht werd het niet kouder dan een graad of 32 en ik dacht dat het water lekker fris zou zijn. Nou nee dus, het voelt alsof je in iemands badwater stapt, zo lauw warm.

De dag erna was het weekend, dat is daar op vrijdag/zaterdag, en heb ik nog wat sightseeing gedaan. Mijn Duitse gastvrouw was zo lief om me van alles te laten zien: de Zayed moskee, de malls, de souk, een openluchtmuseum over hoe het nomadenbestaan er uit zag vroeger. We hadden een heel gezellige dag. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten in een lokaal tentje. Je kunt in Abu Dhabi alles krijgen, alle wereldkeukens zijn vertegenwoordigd maar we gaven de voorkeur aan lokaal eten en het was heerlijk. Veel groente, lamsvlees, kaas. Geen wijntje erbij natuurlijk want alcohol in het openbaar is verboden maar ik heb het niet gemist.

Zaterdag vloog ik weer naar huis, vol met nieuwe indrukken. De maandag er op moest ik werken en ik moest toch even slikken toen mijn collega vroeg: "En, nog iets bijzonders gedaan van 't weekend?"

  • 25 Januari 2015 - 20:49

    Caspar:

    Dag Linda, Tijd voor boerenkool stampot met worst ! welkom terug. Ik ben toch wel nieuwschierig en de vlag bij recente reisverslagen voorzien is van een andere vlag. Ik hoop voor je dat het goed komt en dat je daar langere tijd kan verblijven.
    succes

  • 25 Januari 2015 - 22:41

    Jorieke:

    Super stoer! En spannend! Veel succes.. Hopelijk snel meer duidelijkheid. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 13936

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 31 December 2015

werken in Abu Dhabi

Landen bezocht: