Dagelijkse dingen - Reisverslag uit Al Mafraq, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Weijer - WaarBenJij.nu Dagelijkse dingen - Reisverslag uit Al Mafraq, Verenigde Arabische Emiraten van Linda Weijer - WaarBenJij.nu

Dagelijkse dingen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 April 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Al Mafraq

Het begint al een beetje te wennen hier. Het allereerste nieuwe is er af en het begint nu gewoon mijn leven te worden. Gewoon werken, thuiskomen dingen regelen, 's avonds eten koken, skypen en slapen. Klinkt best saai eigenlijk, maar ik ben al blij dat ik het allemaal een beetje op de rit begin te krijgen.

Ik werk tot 15.00 uur, dat klinkt fantastisch, dan zou je nog een hele middag hebben voor leuke dingen. Maar in de praktijk heb ik die middagen toch nog nodig om allerlei dingen te regelen. Ik heb de afgelopen twee weken vrijwel dagelijks bij de bank gezeten om internet bankieren voor elkaar te krijgen. Dat is dus nummertje trekken, ongeveer een uurtje wachten en dan een gesprek met de bankmederwerker die me verzekert dat het nu toch echt in orde is en dat ik over twee dagen een e-mail kan verwachten met mijn password. Wat dan vervolgens niet komt, helaas dus dan maar wéér naar de bank. Twee dagen geleden is het dan toch gelukt, ze hadden mijn naam verkeerd gespeld in het mailadres!

Wat het weer betreft hier, is het tot nog toe goed. Het begint al wel behoorlijk warm te worden. Hoewel het pas april is, is het soms toch al tegen de 40 graden. Dat wordt nog wat over een paar maanden. Laatst hadden we zandstorm, dat is erg vervelend. Je zou denken dat het dan heel hard waait maar dat is het niet, het waait dan ergens anders of het heeft heel hard gewaaid en dan zit er heel veel zand en stof in de lucht. Het ziet er uit als dichte mist maar dan vuil geelachtig. Het is heel vies, je kunt het zelfs proeven. En het gaat overal doorheen, bij ons op het werk hing het zelfs in de gangen. En alles wordt er heel vies van. Ik heb mijn balkon flink moeten poetsen want er lag een dikke laag vuil geel stof op.

Het eten is hier spotgoedkoop, tenminste als je lokale producten koopt. Voor een stukje vis, waar ik twee dagen van eet betaal ik nog geen euro. vandaag kocht ik gedroogde sardines, ik had geen idee hoe ik dat klaar moest maken dus ik heb het even op internet opgezocht. Maar als je 'gedroogde sardines' intikt krijg je vooral pagina's met voer voor honden en katten. Gelukkig lukte het beter op 'dried sardines'. Ik heb prima gegeten vanavond.

Ook gedaan vandaag: naar de kapper, het was hoognodig. De complimenten aan de dames van haartrend Rianne, het zal een week of twaalf geleden zijn geweest dat ik daar was en toch viel het nog wel goed. Maar ja, een keer moet je toch echt gaan he. Er zijn kappers genoeg hier maar alleen voor mannen. Ik denk dat de Emirati-vrouwen nooit naar de kapper gaan. In elk geval niet in het openbaar want dan zou die hoofddoek af moeten, dat kan natuurlijk niet. Hoe dan ook, ik had een kapper aangeraden gekregen van een collega. 'Artistic hair' gevestigd in een super chic hotel. Het grappige is, daar werken dan alleen maar mannen als kapper. Er lopen ook wel vrouwen rond maar dat zijn de assistentes. Die wassen je haar, die brengen je een kopje koffie maar de kappers zijn mannen. En ik moet zeggen: niet de lelijkste! En dat 'artisic' nemen ze zelf heel serieus. Ze doen een paar knipjes, kijken dan eens heel kritisch, van een afstandje naar het resultaat en gaan dan weer verder. Nee echt, het zijn kunstenaars hoor. Maar ik weet toch niet of er nog vorm in zit als ik bijna twaalf weken niet meer ga.

  • 19 April 2015 - 19:33

    Ineke Van Veldhuizen:

    Hoi Linda, wat moedig om naar een kapper te gaan, ik weet nog dat ik voor het eerst in Hitchen naar een kapper ging en dat was dan nog maar Engeland!
    Wat een geode hè met die banken, maar nu is alles O.K.?

    groetjes mamma

  • 23 April 2015 - 13:56

    Nicole:

    hoi, had al het een en ander van foppe gehoord algelopen zondag, maar dit lezen is nog leuker. wat korter haar met die hitte is naturlijk heerlijk. hier is het ook lekker weer, gelukkig niet zo warm. we gaan het weekend naar denemarken, sune doet z'n konfirmation (soort vormsel). daarna lekker een weekje naar terschelling, hopelijk blijft het weer goed, voorspellingen zijn niet zo, kun je wat warmte hierheen blazen. nu vast m'n spulletjes pakken. laterrrrrr. groeten van Nicole

  • 03 Mei 2015 - 17:33

    Carin:

    Hoi Linda,

    Het is heel leuk om je verhalen en ervaringen te lezen! Hoe ben je daar terecht gekomen?
    Zelf ben ik rond aan het kijken om te zien welke mogelijkheden er in het buitenland zijn
    met betrekking tot de sector zorg & welzijn.

    Eerst even rondneuzen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 13925

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 31 December 2015

werken in Abu Dhabi

Landen bezocht: