De zeven kamelen zijn compleet - Reisverslag uit Vught, Nederland van Linda Weijer - WaarBenJij.nu De zeven kamelen zijn compleet - Reisverslag uit Vught, Nederland van Linda Weijer - WaarBenJij.nu

De zeven kamelen zijn compleet

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Februari 2015 | Nederland, Vught

Zeven kamelen wilde Foppe hebben, van de Emir, eerder mocht ik niet een jaar weg. De eerste nam ik mee, eind juni toen ik in Abu Dhabi ging kijken, die beschouwen we als een aanbetaling. Inmiddels staan er zeven kamelen op de schoorsteenmantel. Beeldjes van hout, van metaal, een boekje, een lepeltje, zeven kamelen staan er nu.

En dus kan ik nu gaan! Na heel lang wachten en allerlei perikelen, waaronder een verkeerd gespelde naam op mijn ticket, is het nu eindelijk zover. Het visum is er, mijn ticket is geregeld, de naam is aangepast. Morgenavond, vrijdag 27-02 vlieg ik naar Abu Dhabi.

Er is een chauffeur voor me geregeld, die me zal ophalen van het vliegveld en naar mijn hotel zal brengen. Ik vind dat wel stoer eigenlijk, dat er iemand met zo’n bordje in de aankomst hal staat, met mijn naam er op! Hij brengt me de eerste tijd ook naar mijn werk want ik mag nog geen auto huren. De eerste tijd heb ik dus een auto met chauffeur! Nou ja, ik denk dat het alleen voor woon-werk verkeer is maar het klinkt niet onaardig.

Ondertussen ben ik vanaf hier een beetje aan het kijken waar ik eigenlijk wil wonen. Het wordt voor me betaald maar ik moet het wel zelf regelen. Op internet ziet het er allemaal mooi uit, ik ben benieuwd! Misschien kan ik zaterdag al even in een paar verschillende wijken gaan rondkijken, wie weet.

En ik heb besloten om toch ook maar te beginnen met het leren van de Arabische taal. Niet dat het echt nodig is, je kunt met Engels overal terecht daar maar ik vind het leuk om te kunnen. en als er nu een keer een moment is om zoiets te leren dan is het natuurlijk nu! Ik moet beginnen met het leren van de letters. Het zijn alleen maar van die kriebeltjes, de een nog priegeliger dan de ander! Een puntje erboven, een streepje er onder, pfff. Kijk zo: لنحا (volgens mij heb ik nu mijn naam geschreven, maar helemaal zeker ben ik niet hoor!)

tot gauw allemaal, en dan hopelijk toch echt vanuit Abu Dhabi

  • 26 Februari 2015 - 20:46

    Ineke:

    Nu gaat het echt beginnen Linda! Het grote avontuur!
    We houden contact en ik volg je hier natuurlijk ook!
    Heel veel plezier daar en geniet van deze grote levensles!!

  • 26 Februari 2015 - 21:22

    Ankie:

    He he eindelijk ga je dan, wat 'n avontuur toch, en zo chic, veel plezier daar en een goede reis.

  • 26 Februari 2015 - 21:41

    Selma:

    Heel veel succes en plezier en sterkte voor Fope met zijn kamelen

  • 26 Februari 2015 - 21:53

    Myriam:

    heb je wel de bestemming gecontroleerd op je ticket

  • 27 Februari 2015 - 14:21

    Nicole:

    Linda, eindelijk is het dan zover. Geniet en ervaar van alle mooie nieuwe dingen die op je pad komen. Xxx

  • 28 Februari 2015 - 13:57

    Ineke Van Veldhuizen:

    Leuk stukje Linda maar we wisten bijna alles al alleen nog niet dat je een auto met chauffeur had.
    Hoe is je reis verlopen?

    Ik ga nu proberen met je te skypen. groetjes mamma

  • 28 Februari 2015 - 13:59

    Karin Piels-Hesselmans:

    Hoi Linda,
    Het is het lange wachten waard geweest. Eindelijk kan je nu gaan en Foppe is ook tevreden met zijn 7 kamelen. Je zal ze vast ook in het echt tegenkomen. Veel goede ervaringen toegewenst. Tot hoors.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 740
Totaal aantal bezoekers 13921

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 31 December 2015

werken in Abu Dhabi

Landen bezocht: